Am observat un trend bizar in randul companiilor “de fite” romanesti – angajarea specialistului din afara tarii. Chestia asta, in afara de faptul ca e cam de 3 pana la 10 ori mai costisitoare decat varianta autohtona, ar fi absolut ok pe zona de web design, web programming, usabilitate… dar complet inutila pe zona de SEO. Adica Search Engine Optimisation, adica optimizarea  continutului site-ului pentru motoarele de cautare.

De ce sa nu contractezi specialisti straini?

Pai avem prin tara specialisti SEO care chiar isi fac treaba serios si bine; desigur, pe bani multi (totusi, SEO e o chestie complicata si de durata, nu e atat de simpla pe cat pare)… dar ai nostri o fac pe mult mai putini bani decat cei din afara tarii.

Si, cel mai important argument este bariera lingvistica. SEO este o specialitate care functioneaza pe baza de cuvinte. Daca ai un site in engleza si apelezi la specialisti SEO vorbitori de engleza e ok. Dar sa faci SEO pe un site cu text in limba romana si public evident romanesc cu niste oameni care nu vorbesc limba este dificil si poate duce doar la munca in plus. Si confuzii. Si optimizari pe altceva decat trebuie. Si intrebari suplimentare. Si bani cheltuiti aiurea.

Pur si simplu nu vrei asta. Apeleaza la romani.

Advertisements