Datele problemei:
Se da o firma X interesata de dezvoltarea unui magazin virtual si SEO. Pentru asta sunt transmise cereri de cotatie catre n firme. In final, se constata ca mai multe firme se invart in jurul unei sume Y. Aceasta depaseste insa bugetul. In consecinta, firma X decide sa puna la dispozitia prestatorului conceptul grafic si automat, asteapta o reducere a costurilor date fiind conditiile.

Firma A, comunica pretul redus… pentru aceasta, conceptul grafic reprezinta peste 40% din valoarea totala a site-ului!

La asa ponderi, mai ca poti spune ca nu mai conteaza ce stie site-ul sa faca… importanta e moaca!

Intrebare:
Pana la urma, ce este mai important la un magazin virtual?

Pe mine, in calitate de cumparator, la un magazin virtual sigur m-ar atrage si design-ul dar mai mult m-ar interesa sa fie usoara navigarea, sa pot plati online, sa aflu din timp promotiile etc., si, mai ales, m-ar interesa produsele – calitatea si pretul acestora.

Si tot pe mine dar in calitate de detinator, m-ar interesa ca site-ul sa imi ofere facilitati multiple, practic sa fie magazinul fara spatiu comercial la drumu’ mare si fara o droaie de angajati dar care, pe langa posibilitatea de a-mi gestiona singur produsele, sa imi ofere si datele ”de business”: feedback-ul din partea clientilor, statusul comenzilor, al stocurilor, rapoarte de vanzari etc. Iar toate astea nu imi sunt date de design, ci de facilitati bine gandite, dezvoltate si implementate.

Si din toate astea, care crezi ca iti solicita mai mult timp ca si dezvoltator?

PS: Permiteti sa ma indoiesc (raportat la preturile medii/ora lucrata practicate pe piata) ca un web designer lucreaza efectiv si doar la un concept grafic peste 6 zile, cate 8 ore pe zi in asa fel incat sa fie justificata suma aferenta design-ului.

Ministru’ de finante

Advertisements