Am avut de desenat casute. In fine, nu chiar casute. Un apartament, mai precis. Brieful zicea ca desenul trebuie sa fie cat de cat detaliat, frumos, cald ca atmosfera, dar sa para facut de o persoana obisnuita.

Am vrut sa evit axonometria. Dar, cum nu am mai desenat niciun releveu de vreo 12 ani (de fapt, nu am mai desenat mare lucru de mana in ultima vreme) am cautat o modalitate simpla sa fac o schita corecta din punctul de vedere al perspectivei, pe care sa o transform intr-un desen mixt: tus, creion, hasura colorata si acuarela. Si, desigur, sa nu imi ia o viata.

Asa ca am gasit Google SketchUp. Asta e un programel de grafica 3D care se bazeaza pe un principiu pe care l-au numit “trace and pull” (sau ceva pe acolo). Adica, tot ce ai de facut este sa trasezi o forma geometrica pe o suprafata plana, in acelasi plan (neaparat in acelasi plan) si sa “tragi” de ea pentru a o face 3D. Programul asta e folosit de Google Earth pentru machetele 3D ale diverselor obiective turistice, monumente, cladiri-etalon etc. Fascinant (si foarte “googlish”) este ca exista si o baza de date online cu machete (de la cladiri la mic mobilier si chiar flori) lucrate de diversi pasionati, disponibila gratuit oricui. De acolo am luat mobilierul pe care l-am folosit in schita mea.

Iata rezultatul a vreo 3 ore de “joaca” si invatare a programului (se deprinde foarte usor):

Schita apartament de doua camere, in Google SketchUp

Schita apartament de doua camere, in Google SketchUp

Mai mult a durat sa schimb mesaje pentru a ma asigura ca sunt pe directia dorita. Apoi a urmat un scan, o coala peste el, desenul tras in tus, o hasura simpla cu un set de Stabilo AquaColor (acuarela in creion, da!), cateva tuse de pensula umeda si gata! Desen facut de un om obisnuit si cu un strop de talent si vedere in spatiu:

Schita unui apartament de bloc, in tus, creion si acuarela

Schita unui apartament de bloc, in tus, creion si acuarela

