Google OS
Destui dintre noi au auzit de sistemul de operare de la Google – ca va fi un unix, ca va fi foarte light, ca va fi open source samd. Totusi, la prima vedere nu e foarte clar daca va fi “just another” OS dar sustinut de un gigant sau va fi cu adevarat revolutionar.
Un raspuns bine documentat e clar ca nu va fi posibil foarte curand, cu atat mai mult cu cat ciclul de viata a oricarui produs poate aduce surprize si evolutii spectaculoase, care in prima versiune nu au fost luate in calcul decat ca elemente secundare.
Totusi, putem specula putin, pe margine a ceea ce stim deja, nu numai despre GOS, ci si despre restul lumii IT.
In primul rand, stim ca problema direverelor pe unix-uri este putin altfel – ori ai deja driver-ul pe media de instalare din prima (99.9% din cazuri), ori chiar trebuie sa te pricepi sa faci device-ul cu pricina sa mearga.
Mai stim ca Google simte nevoia sa reduca si mai mult problema:
One of the major problems with Windows XP is compatibility and that of its drivers. What Google is saying is that the new operating system can be downloaded on any machine and it “just works”. Users will then be able to use a portable operating system.
Adica imi copiez OS-ul cu totul pe alt HDD si pur si simplu merge. Sau, iau HDD-ul cu totul si il bag in alt comp si pur si simplu merge.
Mai stim ca au aparut pe piata (de ceva vreme deja, dar la preturi cam mari) SDD-urile. Adica Solid State Disk – un fel de stickuri mai mari si mai rapide.
Si mai stim ca tehnologia avanseaza galopant.
Iar de la cele de mai sus, pana la momentul in care HDD-ul devine SDD care devine card, pe care il bag in orice terminal dotat cu procesor, ram si IO si am propriul meu sistem de operare (de acasa, de la servici, de la facultate sau de oriunde altundeva) mai e doar un pas.
Iar daca reusesc sa combin cumva asta cu un siistem de stocare online safe si eficient, dar si cu un sistem de backup a OS-ului meu, in caz ca il pierd, SF-ul va fi la el acasa in realitatea noastra.
Imi amintesc cu cata multumire puteam sa afirm ca biroul meu e la mine in geanta, pe vremea cand aparuse si prima conexiune mobila decenta.
Azi, cand scriu asta, biroul meu e in poza de mai jos, la mare, in 2 mai, departe de caldura ingrozitoare din Bucuresti: —–> poza cu bioroul de la mare <—–
Candva insa, biroul meu va arata asa: —->poza cu un card cu cip or smth<——–

Destui dintre noi au auzit de sistemul de operare de la Google – ca va fi un unix, ca va fi foarte light, ca va fi open source samd. Totusi, la prima vedere nu e foarte clar daca va fi “just another” OS dar sustinut de un gigant sau va fi cu adevarat revolutionar.

Un raspuns bine documentat e clar ca nu va fi posibil foarte curand, cu atat mai mult cu cat ciclul de viata a oricarui produs poate aduce surprize si evolutii spectaculoase, care in prima versiune nu au fost luate in calcul decat ca elemente secundare.

Totusi, putem specula putin, pe margine a ceea ce stim deja, nu numai despre GOS, ci si despre restul lumii IT.

In primul rand, stim ca problema driverelor pe unix-uri este putin altfel – ori ai deja driver-ul pe media de instalare din prima (99.9% din cazuri), ori chiar trebuie sa te pricepi sa faci device-ul cu pricina sa mearga.

Mai stim ca Google simte nevoia sa reduca si mai mult problema:

One of the major problems with Windows XP is compatibility and that of its drivers. What Google is saying is that the new operating system can be downloaded on any machine and it “just works”. Users will then be able to use a portable operating system. (Sursa)

Adica imi copiez OS-ul cu totul pe alt HDD si pur si simplu merge. Sau, iau HDD-ul cu totul si il bag in alt comp si pur si simplu merge.

Mai stim ca au aparut pe piata (de ceva vreme deja, dar la preturi cam mari) SDD-urile. Adica Solid State Disk – un fel de stickuri mai mari si mai rapide.

Si mai stim ca tehnologia avanseaza galopant.

Iar de la cele de mai sus, pana la momentul in care HDD-ul devine SDD care devine card, pe care il bag in orice terminal dotat cu procesor, ram si IO si am propriul meu sistem de operare (de acasa, de la servici, de la facultate sau de oriunde altundeva) mai e doar un pas.

Iar daca reusesc sa combin cumva asta cu un sistem de stocare online safe si eficient, dar si cu un sistem de backup a OS-ului meu, in caz ca il pierd, SF-ul va fi la el acasa in realitatea noastra.

Imi amintesc cu cata multumire puteam sa afirm ca biroul meu e la mine in geanta, pe vremea cand aparuse si prima conexiune mobila decenta.

Azi, cand scriu asta, biroul meu e in poza de mai jos, la mare, in 2 Mai, departe de caldura ingrozitoare din Bucuresti:

Biroul meu de la mare

Biroul meu de la mare

Candva in viitor insa, biroul meu ar putea arata asa:

Smart card

Iar locul lui va fi in portofel. In buzunarul de langa cele doua banci cu care lucrez.

