Am fost aseara la evenimentul din titlu. Din pacate nu am putut sa stau si la premii, dar am stat la partea despre care spun eu ca este cea mai importanta – prezentarile diferitilor reprezentanti ai firmelor implicate in industrie.

Foarte pe scurt, de la Romtelecom am aflat ca ne da telefonie, internet si tv prin satelit si ca fac eforturi sa ofere servicii pe noi standarde de calitate. Cu alte cuvinte nimic din ceea ce nu imi era deja cunoscut.

Reprezentantul GECAD, Cristian Badea, ne-a explicat ca singurul mod in care ar putea scadea comisioanele percepute de procesatorii de carduri este ca mai multe magazine sa foloseasca epayment-ul. Eu zic ca este fix invers – GECAD ar trebui sa scada comisioanele si sa astepte sa isi recupereze investitia intr-un termen mai lung, daca intr-adevar isi doresc sa sustina industria. Daca nu, macar ar fi frumos sa declare deschis ca nu ii intereseaza decat profitul. Spun asta pentru ca un magazin cu 5% adaos sigur nu va putea sa ofere 3% procesatorului de card, in speranta ca intr-un viitor mai mult sau mai putin indepartat procesatorul AR PUTEA scadea preturile si ca nu le va mentine la acelasi nivel, chiar daca i s-ar multiplica volumul cu 10.

Reprezentantul FAN COURIER, national sales manager din cate am inteles, a facut practic doar act de prezenta. Nu cunoaste industria de ecommerce, nu are minim de cunostiinte in domeniu (ceea ce nu e o problema in sine, oricum jobul lui e altul). Omul mai degraba si-a prezentat produsele / serviciile, printre care si SELF AWB – o aplicatie web-based care iti permite sa completezi pe web AWB-ul si sa il printezi; mai mult iti permite si import de fisier CSV pentru AWB-uri multiple. Cunoscand deja aceasta solutie, nemultumit fiind pentru ca nu se poate integra direct in back office-ul magazinului, in asa fel incat AWB-ul sa se printeze la un click, nu la o intreaga procedura de export + import + validare + click, i-am sugerat realizarea unui API care sa permita integrarea SELF AWB asa cum imi doresc atat eu cat si unii clienti. A raspuns, sincer dealtfel, ca nu se pricepe, dar baietii de la IT au strigat din sala ca se poate. I-am contactat azi si astept documentatia. Trebuie totusi sa subliniez ca ma asteptam ca reprezentatul lor sa includa aceasta facilitate in documentatie, fiind de maxim interes pentru industrie si mult superioara aplicatiei SELF AWB, care s-a bucurat totusi de prezentare ca fiind facilitateA pe care ei o ofera industriei.

Mi-a placut si oferta NETOPIA pt plati prin intermediul mobilului, chiar daca dupa parerea mea a supraevaluat grav importanta telefonului mobil.

Mi-au mai placut prezentarea pe teme juridice facuta de Bogdan Manolea si prezentarea lui Liviu Taloi – problemele magazinelor online. Ambii au punctat cateva lucruri importante, au adus informatii noi, au avut substanta si au dat raspunsuri pertinente, nu ambigue, intrebarilor.

Ca abordare de ansamblu, dincolo de comentariile mele referitoare la cei de mai sus, ideea in sine mi s-a parut foarte tare – o ocazie perfecta pentru schimb de idei, produse, oferte samd.

PS: Pana sa dau publish am primit deja de la baietii de la IT de la Fan Courier detaliile tehnice de implementare. Pacat doar ca Marius Ivan, National Sales Manager nu stia nimic despre acest api, ca pe site-ul lor nu am gasit nimic in acest sens si ca nici nu le merge motorul de cautare.

