Cautam azi niste fisiere pe server, din cele despre care stii ca exista pe undeva, iti amintesti ceva, dar nu tocmai.  Am dat insa peste altceva: primele fisiere de E-Media. Si am realizat ca a trecut peste un an de cand am inceput sa dezvoltam platforma. Am alunecat si mai departe in timp pana pe 2 ianuarie 2005 la Sinaia, cand, lovit de inspiratie dupa revelion, trasam trasaturile definitorii ale platformei anterioare pe conexiunea mobila Zapp.

Cea de dinainte de fapt nu era tocmai platforma, ci mai degraba o suita de platforme derivate dintr-un trunchi cu multe elemente comune. Platforma(e) pe care am realizat niste site-uri care functioneaza cu succes si azi (printre care si Evinoteca.ro, Kaki.ro, Robbybubble.ro si doua din site-urile proprii, Animalutze.COM si Teste-carnet.ro).

Radacinile insa sunt si mai vechi, cam din 2002-2003, cand am scris nucleul pe care l-am tot folosit, modificat, adaptat si rescris anii urmatori, gandit sa foloseasca fisiere masca, pentru a-i da lui Google senzatia de pagini statice. Mai exact, pentru fiecare pagina, produs sau categorie cream un fisier care sa contina cuvintele cheie in URL, fisier care includea mai departe fisierul real care genera pagina. Da, stiu, ancient technology, dar, pe atunci, (cand url_rewrite mai avea niste ani pana la nastere), era revolutionara si functionala.

Si, guess what, e functionala si acum. De exemplu, cauta cantare pe google.ro si uita-te dupa Soretti.ro; sau bocanci si uita-te dupa Kaki.ro; sau vinuri si uita-te dupa Evinoteca.ro.

Revenind la platforma, mai corect ar fi ca prin 2002 am scris ideea, care a devenit putin mai tarziu e-prezentare, e-catalog, e-arhitect si e-magazin.  Respectivele implementari pot fi vazute si acum, dupa cum urmeaza:

Pentru toate user si parola sunt “admin”.

Esential insa este ca nu am copiat-o, nu am luat un free cms ci am scris, si mai ales inteles, totul de la zero, trecand prin fiecare linie de cod. Si toata experianta acumulata, tot ce am invatat din nevoile clientilor, tot ce am invatat  apropo de SEO este integrat in E-Media.  Care (cu riscul sa ma repet) poate fi testata la http://creative.e-media.com.ro. Detalii fiind de gasit la http://www.e-media.com.ro

Si mai important insa, e ca suntem printre putinii din Romania care pot vorbi despre web design ca istorie, dar nu ca observatori, ci din interior.

