La fel de importante ca design-ul care servește drept fațadă site-ului tău și ca programarea care face ca totul să funcționeze, textele și metatextele nu trebuie neglijate. Cine nu dă atenția meritată textelor din site (și conținutului, în general) trebuie să știe că își reduce șansele de a fi găsit cu ușurință în motoarele de căutare și de a vinde produsele / serviciile prezentate în site (și doar pentru asta a făcut site-ul!).

Optimizare pentru motoarele de căutare (SEO)

Un pas în plus față de scrierea, pur și simplu, a unor texte descriptive, complete și la obiect, care să descrie cât mai bine produsele și serviciile este redactarea optimizată pentru motoarele de căutare. Este un mod special de scriere, care implică cercetarea cuvintelor și frazelor cheie cel mai des folosite de potențialii clienți (pentru a găsi site-uri care oferă produse și servicii din aceeași zonă) și inserția controlată a acestor cuvinte și fraze cheie  în text, în titluri, subtitluri, intertitluri și nu numai.

Scrierea de texte literare, dar optimizate pentru motoarele de căutare, se numește SEO copywriting și este o sarcină greu de dus la îndeplinire fără experiență în domeniu.

SEO înseamnă comunicare

Gândește-te cum ai reacționa dacă ai intra într-o casă  cu arhitectură absolut superbă, dar nemobilată, cu pereții goi și ferestre fără perdele și draperii! Totul ți-ar părea fie neprimitor (și te-ai grăbi să ieși, gândindu-te că ai greșit adresa), fie încă în construcție (caz în care te-ai retrage, pentru că nu ai cu cine vorbi).

Este foarte probabil ca textele dintr-un site să fie mai importante chiar decât design-ul – dacă în casa cea goală găsești oameni amabili, primitori, care îți spun imediat tot ce ai nevoie să știi, e posibil să pleci totuși cu zâmbetul pe buze: ai primit informația căutată, te-ai simțit în centrul atenției și intenționezi să revii, pentru că te-ai simțit bine!

Site-ul tău este căsuța virtuală în care îți primești toți potențialii clienți. Ei trebuie să aibă cu cine vorbi. Întâmpină-i!

Așadar, textele dintr-un site, chiar dacă nu sunt scrise de un specialist și nu sunt optimizate neapărat pentru motoare de căutare, trebuie să existe în fiecare pagină din site într-o formă literară, corectă gramatical și completă din punct de vedere al informației. Cei care intră în site-ul tău trebuie să primească ceea ce au căutat – date despre produsele / serviciile pe care le oferi, detalii despre prețuri și termene de livrare, de ce ești tu mai bun decât alții din branșă și așa mai departe. Nu scrie lucruri pe care nu le crezi sau cuvinte frumoase, dar fără conținut! Scrie exact despre ce e vorba, scrie cu pasiune, pentru că îți iubești munca și știi exact ce faci – poate nu vei avea o capodoperă literară în prima pagină, dar cel puțin vei face vizitatorilor o impresie bună.

Iar impresia bună vinde.

Advertisements