Am promis că revin cu detalii de la prima ediție a Digital Luxury Forum 2011, la care am fost invitați în calitate de parteneri. Pe lângă subiectul luxului în media digitale, evenimentul a marcat și trei ani de existență a deLUXE-lifestyle.ro, site lucrat de E-Studio Design&Development pe platforma E-Media.

Digital Luxury Forum - ediția 1 (2011)

Digital Luxury Forum - ediția 1 (2011)

Conceptul a fost o premieră, pentru că s-a desfășurat într-o atmosferă informală, ca un prânz între prieteni. Oameni relaxați, reuniți ca să discute o idee și s-o întoarcă pe toate părțile, până se limpezește. Pe tot parcursul prezentării făcute cu emoție și umor de Costin Frunză și Radu Rizea, am vorbit despre una dintre cele mai interesante oportunități pentru brandurile luxury – media digitale și felul în care se adresează ele și atrag atenția și interesul clientului de lux.

Un loc aparte l-a ocupat, bineînțeles, online-ul. Mai jos, o serie de concluzii importante:

Informarea se face online

Chiar dacă brandul de lux preferă și cultivă contactul direct cu clientul, totuși informarea se face online, iar prezența în acest mediu nu trebuie lăsată la voia întâmplării. Un site al unui brand de lux trebuie să reprezinte brandul, să-i mențină poziționarea și să-l comunice în online.

Neglijarea internetului înseamnă a pierde controlul

Brandurile de lux sunt definite și de o exemplară strictețe în controlul imaginii pe care o afișează. A neglija prezența pe internet este echivalentul cedării acestui control în zona online. Un website este, dincolo de cartea de vizită virtuală a mărcii, locul unde comunicarea se face în perfect acord cu filosofia și direcția firmei / brandului. În plus, site-ul este sursa oficială de informație.

Un site nu este suficient

Digital Luxury Forum, ediția 1 (2011)

Digital Luxury Forum, ediția 1 (2011)

Internetul este un mediu de expresie neural, nu liniar. Pe internet se manifestă o serie de fenomene sociale și tehnologice, care permit atât dispersarea, cât și agregarea informației. Un site nu mai este suficient, pentru că este un suport unidirecțional. Prezentul înseamnă integrarea și acoperirea cât mai mare a canalelor social media – conversațiile popularizează, distrug, propagă, poziționează și orientează mărcile, uneori dincolo de controlul acestora. Astfel, prezența corect gestionată  în social media este esențială pentru orice marcă de lux, indiferent de modelul de relaționare preferat în vederea vânzării.

Cheltuială vs. investiție în online

Investiția în internet este un alt aspect interesant. George (George Laza, manager E-Studio Design&Development) a rezumat: “dacă aloci 500 de euro internetului, se numește cheltuială. Numai de la 5000 de euro încolo putem vorbi de investiție.

Adecvarea furnizorului la mediul vizat

Digital Luxury Forum, ediția 1 (2011)

Digital Luxury Forum, ediția 1 (2011)

Motivul pentru care multe firme din segmentul luxury manifestă reticență față de eficiența mediului online este experiența lucrului cu furnizori inadecvați. Pentru o campanie clasică apelăm la o agenție de publicitate și nu la o firmă de web design. Reciproca este valabilă. Pentru un website luxury este greșit să lucrăm cu o agenție de publicitate, chiar dacă are un departament web. Agențiile sunt concentrate pe domeniul lor principal de activitate și nu pot acoperi și teritoriul atât de vast al tehnologiilor din online.

Concluzii

Online-ul, ca parte a media digitale, este zona de expresie a viitorului. Facilitează schimbul de informații și este bazat pe conversație, pe împărtășirea experiențelor, dar și pe căutarea activă a detaliilor dorite. Este un mediu al viitorului, pe care nimeni nu-și poate permite să-l neglijeze.

Pe site-ul 2luxury2.ro găsiți mai multe poze de la Digital Luxury Forum.

Advertisements