Utilizatorii Facebook s-au obișnuit deja cu paginile promovate, cu link plasat în vârful feedului, să nu cumva să scape vederii, și plăcute invariabil de o sumedenie de prieteni. Nici cei care intră pe Facebook de pe mobil n-au scăpat – și lor li se afișează aceleași “sugestii”, având ca momeală socială (care vine, poate, și cu puțină presiune) faptul că nu-știu-care-prieten “apreciază asta”.

Și acum e clar – dintr-un articol scris pe Web Pro News de Josh Wolford aflăm și de ce, chiar dacă oamenii nu prea dau click, Facebook continuă să afișeze linkurile “recomandate”, plătite. Pentru că un studiu Datalogix (pomenit în același articol) spune că nu are importanță clickul, ci expunerea.

Adică mesajul vinde oricum, chiar dacă omul nu e direct interesat de el.

Mă întreb totuși dacă mesajul vinde și celor care sunt direct… enervați de mesaje. Sau cei orbi și surzi la reclamă (banner blindness nu e un fenomen nou), care și-au făcut un sistem automat, deja devenit reflex, de a ignora orice fel de mesaj nesolicitat.

 

Advertisements