Sunt convinsă că cine nu lucrează în domeniul ăsta încurcat al online-ului sau nu are măcar o oarecare legătură cu ce înseamnă SEO și web design, nu pricepe mare lucru când ne tot aude vorbind despre Penguin, Panda și alte creaturi în alb și negru. Probabil că e greu de înțeles și că ne văităm când și când că Google a făcut iar și a dres câte un algoritm nou sau l-a gâdilat pe cel vechi în așa fel încât rezultatele la căutare se repoziționează cam cum vor ele și nu cam cum vrem noi. La fel de probabil e și că mulți și-ar dori să știe ce e cu numele astea de păsări și animale și care e legătura lor cu felul în care site-urile pot sau nu fi găsite în Google.

Google Penguin

Ai plătit SEO unor băieți care ți-au promis înscriere într-o mie de directoare și site-uri și pagina 1 în câteva zile? Stai jos, nota 2 și pagina 425 în rezultatele Google. Cu alte cuvinte, Pinguinul tratează destul de rău și de brutal site-urile “optimizate pentru motoarele de căutare” prin tehnici neortodoxe. Neortodox este tot ce nu este menționat aici ca fiind ortodox.

Google Panda

Panda e un update ceva mai vechi, dar care are încă efecte și e corectat și ajustat constant. Update-ul ăsta vrea să penalizeze site-urile cu conținut subțirel și să favorizeze site-urile “de calitate”. Ce e “calitate” pentru Google? Muuuult conținut. Nimic nou aici – tot ce trebuie să faci ca să beneficiezi de Panda (și de toate modificările lui ulterioare, din 2011 până acum) este să scrii. Mult și bine.

Google EMD (Exact Match Domain -adică  domeniu care se potrivește perfect cu expresia cheie)

S-a cam terminat veselia pentru cei care luau domenii cu expresia cheie dorită și stăteau bine-mersi pe pagina 1 fără să facă mare lucru pentru conținutul site-ului. Așa că, de acum, dacă aveți domenii de genul “cozoroace-de-basc.ro”, faceți bine și chiar scrieți despre cozoroace. Cum am zis mai sus, scrieți mult și scrieți bine.

Google Caffeine

Ideea era ca rezultatele de căutare să vină mai repede și mai bine și să servească și noutățile, dar se pare că atâta cofeină a făcut bine mai degrabă la vârstnici, decât la tineret. Cu alte cuvinte, site-uri vechi, mai hodorogite, mai neupdatate, au reușit să stea în primele pagini și să dea cu tifla tineretului muncitor, adică site-urilor mai noi, chiar dacă cele noi stăteau mai bine cu update-urile. Acum parcă nu mai e chiar așa, dar ce ne spune nouă Matt Cutts de la Google? Exact, numai ce vrea el.

Cam astea sunt cele de dată oarecum recentă. Au mai fost ele o grămadă de-a lungul vremii, cu nume care mai de care, de pe vremea când Google dansa și noi dansam cu el cam în fiecare lună și testam pozițiile site-urilor pe care le optimizam tastând în browser www1, www2… ehei, ce vremuri!

În fine, că am lămurit cum e cu numele, să lăsăm prostiile și să dăm bătaie la scris, pentru că niciun update Google din următorii 50 de ani n-o să penalizeze conținutul mult, bun și stufos.

Succes!

 

 

 

Advertisements