În 14 ani de lucru creativ am întâmpinat întrebarea asta mult prea des: “Dar de ce mă întrebați ce site-uri îmi plac? Că nu vreau să faceți ceva care e deja! Vreau ceva original!

Ce știe graficianul la început de proiect?

Graficianul (web sau print – că la fel se petrece și cu logo-uri, flyere, postere și alte materiale care au nevoie de grafician) ȘTIE că nu vrei ceva ce s-a mai făcut; nimeni nu vrea să se piardă în mulțime!

Graficianul știe și că grafica pe care o vrei trebuie să fie a ta și numai a ta – de asta nu ai cumpărat o imagine de stoc cu 10 euro și ai căutat un profesionist care să-ți cedeze și drepturile de utilizare exclusive pentru designul pe care îl face special pentru tine.

Ce nu știe graficianul la început de proiect?

Graficianul nu știe detaliile specifice afacerii tale. Trebuie să i le spui. Complet și 100% sincer. De la intenția pe care o ai cu site-ul sau cu logo-ul sau cu flyerul, până la grupurile țintă și profilul general al clienților existenți. De la detalii legate de funcționarea firmei, până la detalii legate de ce vrei să spui cu desenul pe care îl ceri. Toate astea se numesc “brief de creație“. Toate astea sunt necesare pentru că graficianul trebuie să încerce să pătrundă în mintea ta și să scoată de acolo și să pună pe hârtie și apoi în calculator exact conceptul pe care îl ai deja format, dar care, de obicei, ba nu are suficient contur ca să-l poți descrie, ba e prea complicat să-l poți face singur, cu mâna ta.

Graficianul nu știe care-ți sunt gusturile. Ce nu-ți place și ce-ți place sunt chestiuni personale, pe care, adesea, nici nu te-ai gândit să le definești. Poate ești un adept al barocului, fără să știi asta. Poate urăști dungile mov, dar numai dacă sunt suprapuse peste culoarea albastră. Poate iubești o formă anume. Sau un simbol – o floare, un animal, o planetă. Graficianul habar n-are ce-ți place și ce nu-ți place. Așa că îi trebuie repere. Reperele pe care și le ia graficianul sunt, în general, lucruri la care ai ușor acces și la care poate să aibă acces ușor și el – site-urile sunt repere bune, ca și diversele imagini căutate cu Google, logotipurile altor firme și așa mai departe.

Dacă graficianul te întreabă ce site-uri îți plac și proiectul vostru este site-ul tău, răspunde-i fără teamă. Cu cât îi dai mai multe detalii, cu atât va ști mai multe despre tine – despre gusturile tale, scopurile tale, dorințele tale. Cu cât va ști mai multe despre tine, cu atât va putea să se identifice mai mult cu tine. Iar când s-a identificat cu tine, graficianul poate să înceapă să deseneze, iar desenele făcute de el au, în felul ăsta, șanse mari să fie și originale, și EXACT CEEA CE VREI.

Advertisements