O imagine face cât 1000 de cuvinte! Prin urmare, ar fi o idee foarte bună să ai și tu tot felul de imagini în site-ul sau în blogul tău, iar infograficele sunt o idee și mai bună: sunt și imagine, și text, în același timp. Atrag privirea, sunt interesante și au mai multe șanse să fie date mai departe. Iată ce trebuie să faci.

Trei pași simpli ca să faci un infografic

Cum faci rapid un infografic?

#1 – Te asiguri că ai ce spune

Înainte de orice, asigură-te că ai ce comunica. Dacă nu ai nimic de zis, nu ai de ce să faci un infografic.

Totuși, pentru că infograficele sunt atât de atractive vizual, este posibil să fii foarte atras de ideea de a publica un infografic în site-ul sau în blogul tău, așa că iată câteva surse de date din care ai putea alege ceva interesant pentru vizitatorii tăi:

  • numărul de clienți activi
  • valoarea totală a vânzărilor (și comparații diverse, eventual pe perioade de timp)
  • volume, kilometri parcurși, număr de cuvinte scrise, număr de produse rulate, confecționate, lucrate, importate
  • diverse recorduri întrecute

#2 – Desenezi infograficul

Asta poate fi neplăcut, dacă nu ai talent la așa ceva și, mai ales, dacă nu știi să folosești un program oarecare de grafică asistată de calculator.

Totuși, există soluții și pentru asta. Poți să intri pe PIKTOCHART.COM, de exemplu, și să-ți faci un cont (gratuit), care te lasă să faci ce infigrafice vrei, fără niciun cost. Singura problemă este că instrumentele gratuite fie își plasează logo-ul în infograficul tău, fie nu îl poți descărca sub formă de fișier (și trebuie să folosești un cod pentru a-l afișa), fie nu au diacritice și trebuie să scrii fără ele și alte astfel de mici inconveniente.

Sau poti lucra cu un grafician profesionist, care poate lucra infograficul pentru tine, contra cost, dar cu grafica originala, conform cu specificatiile tale.

#3 – Dai vestea

Adică pui infograficul în blogul sau în site-ul tău și apoi dai și altora – pe Facebook, pe Twitter, pe LinedIn și pe oricare alt canal social media preferat – linkul către pagina în care l-ai pus.

Și gata!

Advertisements