Nu există o rețetă a succesului pentru lungimea textelor dintr-un site sau a descrierilor dintr-un magazin online, dar există o serie de concluzii despre acest aspect, la care au ajuns specialiștii în urma analizei datelor pe care le-au avut la dispoziție.

Astfel, iată care sunt cotele ideale pentru diversele texte din online (mare parte dintre ele sunt preluate de aici – e un infografic în limba engleză):

Cât de lungi să fie textele din blog?

  • Titlurile să fie de maxim 6 cuvinte.
  • Corpul articolului să fie de cam 1600 de cuvinte (lectură de maxim 3 minute).
  • Dacă inlcuzi un clip, alege clipuri de aproximativ 3 minute, dar dacă este de la TED, poți să alegi ceva mai lung, de până la 18 minute.
  • Dacă incluzi un podcast, să nu aibă mai mult de 22 de minute.
  • Dacă incluzi o prezentare, 61 de slide-uri e maximul eficient.

Cât de lungi să fie postările în social media?

  • Pe Facebook trebuie să scrii puțin de tot, maxim 40 de caractere!
  • Pe Google+- maxim 60 de caractere (dar cine intră pe Google+?).
  • Pe Twitter poți scrie puțin mai mult (da, surprinzător) – 71-100 de caractere.
  • Pe LinkedIn, scrie cam 16-25 de cuvinte, nu mai mult; oricum, e mai mult decât 40 sau 100 de caractere.
  • Folosește hashtaguri #scurte – maxim 6 litere, preferabil fără diacritice sau cifre.

Cât de lungi să fie e-mailurile?

  • Subiectul să aibă maxim 28-39 de caractere.
  • Corpul e-mailului să aibă puțin text, la obiect. 3 paragrafe ajung!

 Cât de lungi să fie descrierile produselor din magazinele online?

  • Maxim 6 cuvinte în titlu, pe cât posibil; începe cu numele generic al produsului, continuă cu caracteristici și lasă codul la urmă (pentru ordonarea alfabetică utilă utilizatorului); de exemplu: “Pieptene albastru, plastic, 18 cm, PA18”.
  • 3-4 paragrafe de 3-5 rânduri ajung pentru descriere.
  • În spațiul rezervat caracteristicilor tehnice, scrie TOT ce se poate scrie despre produs.
  • Adaugă măcar 4-5 specificații tehnice.
  • Adaugă maxim 6 etichete și asigură-te că ai cel puțin două produse care au aceeași etichetă.

Cât de lungi să fie metatagurile și alte elemente “invizibile” din site?

  • TITLE: maxim 10 cuvinte, 50 – 60 de caractere.
  • DESCRIPTION: 25-30 de cuvinte (maxim 160 de caractere sau și mai puține, adică maxim 115, după unele surse)
  • ALT: nu există o lungime ideală, dar e preferabil să nu depășești o limită de 7-10 cuvinte.
  • TITLE pentru linkuri: idem ALT.
  • URL: nu mai mult de 4-6 cuvinte – ține url-urile scurte, diversificate și concentrează bine informația, ca să ilustreze cât mai bine ceea ce vrei să comunici.

SUCCES!

Advertisements