Dacă îți imaginezi că este suficient să construiești un magazin online și clienții vor veni imediat, nerăbdători să cumpere, te înșeli. Trebuie să parcurgi mai mulți pași, peste care nu poți sări, ca să ai succes.

Cinci pași pentru un magazin online de succes

1. Alege cu grijă nișa magazinului

Dacă ești expert pe o nișă anume, da, mergi pe ceea ce cunoști cel mai bine. Dar dacă nu ești expert, caută o nișă pe care nu o acoperă alte magazine (sau care nu este saturată deja). Este greu spre imposibil să intri în competiție cu mamuții care vând de toate pentru toți, dar s-ar putea să vinzi foarte bine dacă alegi o nișă și dacă știi exact ce vor clienții tăi potențiali.

2. Alege cu grijă numele magazinului

Gândește-te la ceva scurt, ușor de tastat, ușor de ținut minte, fără liniuțe (pe cât posibil). Gândește-te la mărci pe care le cunoști și îți plac și vezi că au asta în comun – nume care au o rezonanță aparte și, cumva, rămân în memorie.

3. Alege cu grijă platforma

Dacă îți faci un magazin online pe o platformă open-source, trebuie să fii pregătit să faci diverse compromisuri în timp, legate de funcțiile pe care ți le dorești, sau să-ți asumi faptul că va trebui să cauți (și să găsești) un programator priceput, cu costurile corespunzătoare. Dacă știi exact ce vrei, din prima, e mai bine să faci un caiet de sarcini (un proiect pentru site, cu toate funcțiile pe care le dorești, descrise în amănunt) și să-ți construiești site-ul custom, pe o platformă pe care producătorul ei o cunoaște perfect, cum este E-Media. Pe o astfel de platformă poți construi orice, exact așa cum vrei să fie.

4. Ocupă-te cu atenție de introducerea produselor

Este esențial să ai produse fotografiate bine, clar, care să iasă în evidență și să atragă. De asemenea, trebuie să ai descrieri corecte și complete pentru fiecare produs în parte și trebuie să nu neglijezi aspectul SEO. Nu fura conținut și nu te teme să depui efort pentru scrierea unor descrieri originale și adresate direct potențialilor clienți; chiar dacă alții vor fura de la tine, de obicei Google știe. Iar când nu știe, ai diverse metode să-ți protejezi imaginile și textele din site. Dacă scrisul nu este talentul tău, delegă sarcina cuiva care știe și nu te speria de costuri – dacă vrei calitate, pregătește-te să plătești un preț corect.

5. Promovează-ți magazinul

Dacă nu faci nimic să-ți promovezi magazinul, vei avea vânzări puține sau chiar deloc. Nu te baza doar pe SEO (adică pe vizitele venite din Google, din căutări), pentru că, deși SEO este cea mai eficientă cale pe termen lung, pe termen scurt ai nevoie să-ți ajuți site-ul să ajungă la potențialii tăi clienți. Așadar, folosește toate posibilitățile, atât online (publicitate pe Facebook, Adwords și nu numai), cât și offline (flyere, stickere cu cod QR, postere – tot ce este oportun pentru afacerea ta).

Dacă faci corect acești cinci pași, magazinul tău va începe să vândă. Creșterea vânzărilor presupune încă o serie de pași – pe care, cel mai probabil, o să-i afli dintr-un articol viitor.

Advertisements