… că poate să spargă și capete, nu doar să bată cuie.

Sau omoară mesagerul, că a adus vești proaste.

Sau, și mai bine, aruncă de la etaj computerul, pentru că primești pe el spam în fiecare zi de la o mulțime de oameni răi și lipsiți de respect și pentru că – desigur! – ai putea (pur și simplu dispui de toate mijloacele necesare și chiar ai putea) să piratezi, să zicem, o piesă Metallica.

Este exact ceea ce sugerează toți indivizii, respectiv organizațiile, comerciale sau statale, atunci când se iau de Google pentru că afișează sugestii în câmpul de căutare, care pot fi:

  • rezultatul interesului deosebit al unui număr important de persoane față de un anume subiect (cazul de bază);
  • rezultatul unor chestii repetate fix în felul ăla pe suficient de multe site-uri (amintiți-vă de Geoană și ce frumos apărea el primul la căutarea după “prostănac” – și apare ÎNCĂ!)
  • rezultatul unor idei bune de marketing, ca celebra campanie “Românii sunt deștepți” (a mers, numai că românii deștepți au căutat în draci “deștepții” – că de unde nu e, nici Dumnezeu nu cere, iar Google arată numai adevărul – nu-i așa, Bogdana?);

Și tot așa.

Și aici vine întrebarea Sabinei (căreia îi citesc blogul de ieri – și îmi place): “E Google responsabil pentru sugestiile oferite?

Iar eu zic așa:

Cu ce e vinovat Google că oamenii caută chestii pe Pirate Bay? Nu e. Ăștia-s oamenii și ei asta caută.

Cu ce e vinovat Google că Bettina Wulff, persoană publică (cu riscurile asociate, adică și acela de expunere, discreditare, atacuri mai mult sau mai puțin bazate pe realitate) apare la sugestii într-un mod cu totul și cu totul indigest?

Google este un mediu. O hârtie mai specială, să zicem. Pe hârtia asta se imprimă toate gândurile lumii. Nu poți învinui hârtia pentru ceea ce scrie cineva pe ea. Nu poți interzice hârtia. Caută-i pe cei care scriu măscări și dă-i pe ei în judecată. Dar CENZURA unui mediu – indiferent de justețea pretenției – este indezirabilă. Total indezirabilă.

Și cam asta am eu de spus despre chestia asta.